Available now for rent

No. of people in queue : 0


Author

: Szalies

Genre

: Pop Melayu

UPC

: SZA00001

ISBN

: 9789675118722

Publisher

: Jemari Seni

Total Pages

: 477

Gulai Pisang Ikan Masin

Kenangan I

“Memang dasar lembiklah kau ni! Macam pondan... itu pun dah nak nangis, cubalah tahan sikit!”

“Mana ada budak jantan yang nak kawan dengan dia. Itu fasallah dia pun lembik macam perempuan!” kata Leman Kemek sambil ketawa.


Kenangan II

“Oiii… lembam, kau cari apa tu?” tanya Atan Gemuk sambil mengunyah tebu.

“Amboi, ko tengok tu! Bukan main sombong lagi labi-labi sekor ni. Aku tanya pun tak nak jawab!” Leman Kemek menongkat basikalnya.

“Ipin!” Mereka menjerit nama Ipin serentak.

“Adoiii!!!” jerit Ipin kuat; sambil menyapu mukanya yang berlumur 'krim' betik.

Ipin atau Ariffin, sentiasa dibuli oleh Leman Kemek, Jemair, Pejai dan Atan Gemuk. Salmah, Hanim dan Latifahlah menjadi heroin yang selalu menyelamatkannya. Hidup dia sentiasa diuji. Dia kehilangan emaknya ketika berusia 12 tahun. Dia terpaksa berhenti sekolah kerana menjaga ayahnya yang dikatakan gila. Bagaimana Ipin dapat menghadapi liku-liku hidup yang penuh dengan ujian ini sehingga dewasa?

Oh ya, macam mana pula akhir kisah cintanya dengan heroin Kampung Sempadan Hulu, Cik Tipah Loyar tu? Amboi, tak padan dengan lurus bendul, ada hati dengan anak ketua kampung!
 


You might also like these books...

Biarkan Ia Pergi

Author : Liza Nur

Genre : Pop Melayu

 0 Ratings

Encik Gula 'Unde...

Author : Qistina Alya

Genre : Pop Melayu

 0 Ratings

Kerana Dia Manusia B...

Author : Wan Nur Najihah

Genre : Pop Melayu

 0 Ratings

Purchase these best sellers from Amazon.com